trende

Mesafeli Satış Sözleşmesi

15.12.2020
315
GÜNCEL MEVZUATA UYGUN
Mesafeli Satış Sözleşmesi

E-ticaret sitelerinin tüketici ile aralarında imzaladığı sözleşme Mesafeli Satış Sözleşmesidir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun çerçevesinde e-ticaret sitenize en uygun mesafeli satış sözleşmesi hazırlanıp tüketicinin cayma hakkı ve iade gibi taleplerinin bu sözleşme kapsamında değerlendirilmesi sağlanmaktadır. Bu kapsamda Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvurularda mesafeli satış sözleşmesinin önemi oldukça büyüktür.

Etkili Mesafeli Satış Sözleşmesi Hazırlanmalı
  • E-ticaret sitenizde satış yapılan ürünleri kapsayan sözleşme olmasına dikkat edilmeli
  • Kopyala-yapıştır sözleşmeler uyuşmazlık halinde e-ticaret sitesi sahiplerinin aleyhine olma ihtimali unutulmamalı
  • Ön bilgilendirme formu mesafeli satış sözleşmesinin ayrılmaz bütünüdür
  • Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Yönetmeliklerle çelişen hükümler yer almamalıdır

Sıkça Sorulanlar
Tüketicinin Bilgilendirilmesi

Mesafeli Sözleşmelerde tüketicinin bilgilendirilmesi konusu TKHK m. 48/2’de düzenlenmiştir; “Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.” Bu hükme göre tüketicinin mesafeli sözleşmenin kurulmasından önce açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmesi zorunlu tutulmuştur.

Ön Bilgilendirmenin Teyit Edilmesi

Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği m. 7[1] ‘de açıkça belirtildiği üzere sözleşmenin kurulabilmesi, tüketicinin ön bilgilendirmeyi edindiğini teyit etmesiyle mümkündür. Bu teyit işlemini sağlamak satıcı veya sağlayıcının sorumluluğundadır. Daha açık bir ifadeyle, satıcı veya sağlayıcı kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak, tüketicinin ön bilgileri edindiğini teyit etmesini sağlamalıdır. Aksi halde sözleşme kurulmuş sayılmaz.

Cayma Hakkı Nedir?

6502 Sayılı TKHK m. 48/4 tüketicinin cayma hakkını düzenlemiştir. Buna göre tüketici herhangi bir sebep göstermeksizin on dört gün içinde sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Madde metninde “cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir” ifadesi yer almaktadır. Dolayısıyla bu süre içerisinde cayma talebinin iletilmesi yeterlidir. Cayma talebinin, satıcı veya sağlayıcının eline ulaşmış olması ya da öğrenmiş olması şartı aranmamaktadır.

Burada yer alan bilgiler hukuki tavsiye niteliği taşımamaktadır. Uyuşmazlık halinde Avukatınıza danışınız.

İletişim Hattı
Web Sitenize Özel Çözümler
Mesafeli Satış Sözleşmesi Hazırlanması konusunda Profesyonel Destek
* Etkili sözleşme hükümleri *Mevzuata Uygun güncel çözümler
Ziyaretçi Yorumları

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Whatsapp
Avukat Emre KIRMIZI
Avukat Emre KIRMIZI
Merhaba. Size nasıl yardımcı olabilirim?